Krumlováci debatovali o rozvoji města

V rámci kampaně Krumlov sobě se uskutečnily dvě veřejné diskuse. Foto: Jiří Šneider.Český Krumlov – Veřejné diskuse o rozvoji města v rámci kampaně Krumlov sobě se uskutečnily ve dnech 22. a 23. dubna 2016 v krumlovském kině Luna.

Zapojit se do debaty o rozvoji města mohli obyvatelé České Krumlova ve dnech 22. a 23. dubna 2016. Ve zdejším kině Luna se uskutečnily veřejné diskuse na téma rozvoj města a také na podněty, které po předcházející tři týdny zadávali obyvatelé do mapové aplikace, která byla dostupná do 20. dubna 2016 na webových stránkách kampaně. Letos poprvé se mohou samotní občané zapojit do návrhů, kam se bude Český Krumlov prostřednictvím nového strategického plánu ubírat.

V rámci kampaně Krumlov sobě se uskutečnily dvě veřejné diskuse. Foto: Jiří Šneider.
V rámci kampaně Krumlov sobě se uskutečnily dvě veřejné diskuse. Foto: Jiří Šneider.

O diskuse projevili krumlovští občané zájem. Zúčastnilo se jich sto třicet z nich. První den diskuse se pak v osmi pracovních skupinách vyjadřovali nad mapou Českého Krumlova k prostředí ve městě a také debatovali o dalších tématech města, například cestovním ruchu, podpoře rodin, bydlení, službách ve městě, dopravě, vzdělávání, ekonomice a kultuře. Sobotní diskuse pokračovala v duchu detailnějších popisů problémů ve městě a rozklíčování jejich příčin včetně úvah o budoucnosti.

Veřejnost Českého Krumlova oceňuje historický charakter města i konkrétních historických staveb, současně s tím také dostatek vycházkových lokalit do okolní přírody. Obyvatelé oceňují revitalizované kláštery, hrad a zámek, výhledy. Stejně pozitivně je vnímáno i jméno samotného města. Zde oceňují krumlovští zejména autenticitu města a bohatý kulturní život.

V rámci kampaně Krumlov sobě se uskutečnily dvě veřejné diskuse. Foto: Jiří Šneider.
V rámci kampaně Krumlov sobě se uskutečnily dvě veřejné diskuse. Foto: Jiří Šneider.

K negativům Krumlova pak podle nich patří dopravní situace, stejně jako neustále se zvyšující počet krátkodobých turistů, který podle nich vede k vylidnění města, jednostranně zaměřené obchody v historickém centru města orientované na turisty namísto obchodů zaměřených na běžné zboží typu zelinářství, železářství a další. Mezi problémy nechybí ani nepříznivá bytová situace, díky níž odcházejí mladí lidé z města. Na rozdíl od centra existuje velké množství výhrad k veřejným prostranstvím okrajových čtvrtí. Chybí také řada pěších propojení pro procházky po městě i do přírody i pestřejší možnosti venkovní rekreace – například venkovní plovárna či cyklostezky.

„Jménem vedení města děkuji občanům a podnikatelům, kteří v pátek a v sobotu přišli sdílet své názory k rozvoji města. Poděkování patří také partnerům za jejich podporu a v neposlední řadě tvářím kampaně z řad občanů Českého Krumlova, které své jméno spojili s projektem Krumlov sobě,“ uvedl místostarosta Josef Hermann, který má celý proces strategického plánování na starosti.

V rámci kampaně Krumlov sobě se uskutečnily dvě veřejné diskuse. Foto: Jiří Šneider.
V rámci kampaně Krumlov sobě se uskutečnily dvě veřejné diskuse. Foto: Jiří Šneider.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

X